Customer Engagement Specialist

Detalles de la oferta

Job Description This is a remote position.
Schedule: 40 hours per week, Monday to Friday from 9 AM to 6 PM Toronto, CA Time with 1 hour unpaid lunch break Responsibilities: ? Follow-Up Sequence Management: ¦ Execute a one-week follow-up cycle for various client segments.
¦  Day 1: Make the first call attempt. If voicemail, send an immediate followup email. If connected, qualify the client and send an introductory email.
¦ Day 3: Make the second call attempt. If voicemail, send a brief follow-up email.
¦ Day 5: Make the third call attempt. If voicemail, send final email encouraging engagement.
¦ Day 7: Send a final summary email (if no response) outlining the company's capabilities and inviting them to connect.
  ? Client Segments:   ¦ Contacts who received a quote but have not proceeded with it.
¦ Past clients who have been inactive for 90 days or more.
¦ New potential leads who have not yet interacted  ? Client Communication: ¦ Follow a provided phone script during calls to qualify contacts.
¦ Update and maintain client data and interaction notes in Zoho CRM.
? Quality Assurance and Surveys: ¦ Conduct QA calls for ongoing projects.
¦ Make post-shipment Customer Experience survey calls to gather feedback.
? Additional Duties: ¦ Assist with other client outreach and calling responsibilities as needed.
  Qualications: ? Proven experience in customer service, virtual assistance, or a related role.
? Excellent verbal and written communication skills.
? Familiarity with CRM systems (experience with Zoho CRM is a plus).
? Strong organizational skills and ability to manage multiple tasks effectively.
? Professional phone demeanor and ability to build rapport with clients.
? Self-motivated and able to work independently in a remote environment.
Independent Contractor Perks HMO Coverage for eligible locations Permanent work from home Immediate hiring Steady freelance job ZR_19719_JOB Requirements Proven experience in customer service, virtual assistance, or a related role.
? Excellent verbal and written communication skills.
? Familiarity with CRM systems (experience with Zoho CRM is a plus).
? Strong organizational skills and ability to manage multiple tasks effectively.
? Professional phone demeanor and ability to build rapport with clients.
? Self-motivated and able to work independently in a remote environment.


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Talent_Ppc

Requisitos

Cx Platforms Specialist, Innovation Leader (Seo)

**El Rol** Esta posición tiene el propósito de posicionar los contenidos en los medios digitales, utilizando los Tags adecuados, la programación del conteni...


Findasense - Bogotá D. C.

Publicado 25 days ago

Practicante Mercadeo

Importante empresa multinacional de alimentos, requiere estudiantes de ciclo profesional en práctica para apoyar el ara de mercadeo en la operación de las ma...


- Bogotá D. C.

Publicado 25 days ago

Community Manager

Empresa de alimentos ubicada en Bogotá, barrio Carvajal, requiere para su equipo de trabajo una persona con conocimientos en el manejo y administración de ca...


Pronavid - Bogotá D. C.

Publicado 25 days ago

Analista Senior De Contenidos Ux

En Mercado Libre estamos democratizando el comercio, el dinero y los pagos en Latinoamérica. Tecnología es la esencia de nuestro producto. Nuestros equipos d...


Mercado Libre - Bogotá D. C.

Publicado 25 days ago

Built at: 2025-02-10T12:16:51.949Z